tisdag 29 december 2009

2009

DSC_0072_-1_redigeradgalleri

Hur sammanfattar jag år 2009, med endast en bild? Året har haft både med och motgångar, min pappa gick bort i våras och det gjorde både ont och satte djupa spår, samtidigt har det funnits liv och glädje, med valpar både egen kull och inköpt valp. Raska och jag har tävlat med framgång och jag ser nu fram emot ett nytt tävlingsår med ny hund och nya tävlingar :)Min son tog studenten, så stolt, två härliga resor till mitt paradis Gotland, ny kamera och nya objektiv, har fått mig att utvecklas som fotograf och ger mig sann fotoglädje, nya mediciner som fungerar, Som sagt svårt att sammanfatta året med en bild, men jag väljer att illustrera min vackra tjej, en hund som gick rätt in i hjärtat, som får mig att le varje dag, som buffar på mig när jag är trött, som värmer mig när jag fryser och som finns när jag känner mig ensam, numer är vi oskiljaktiga.... Hennes namn är Youki...

Önskar er alla ett riktigt fint och minnesrikt 2010!

Tisdagstema

14 kommentarer:

  1. Att mista någon är en av dom svåraste sakerna i ens liv, man förlorar en del av sig själv. Jag hoppas du kämpar på och att du mår bra.
    Din flicka är underbart fin och du har fångat henne perfekt i din bild. På tal om bild så måste jag säga att du har utvecklats mycket under denna tiden jag följt din blogg och det är kul att se :)
    Jag önskar er ett härligt tävlingsår 2010.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Att sammanfatta ett helt år med bara en bild är jättesvårt men vilken vacker bild. Våra ständiga stöttepelare som alltid finns där oavsett vad son händer, en sann vän.

    SvaraRadera
  3. Ja livet ger både sorg och glädje. Att mista någon är så tungt. Men din glädje över dina hundar, sonen och naturen syns i dina bilder. Tycker också att du är en duktig fotograf och en stor inspirationskälla för mej!
    Mmmm, det är du Eva-Lena. Kram //Lissen

    SvaraRadera
  4. Så många fina foton du tar. Det med huset på där solen lyser igenom trädet i vinterlandskap är rigktig fin och ger en stämningsfull känsla.

    SvaraRadera
  5. Ett år går så fort...
    Både sorg och glädje...ja så är ju verkligheten fast vi helst av allt bara vill ha glädje...
    Jag önskar dig ett gott nytt 2010.
    Kramen.

    SvaraRadera
  6. Mmmm du det är kärlek med en sådan hund..härligt härligt..och bilden.. så full av bus...

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen mig vad gäller foto och hund.
    Tack för dina inspirerande bilder dom har givit mig mycket under året.
    Gott nytt till er allihopa.

    SvaraRadera
  8. Tack för alal fina bilder under 2009. Jag har lärt mig ett och annat genom dem. Lycka till framöver med hundar och foto.

    SvaraRadera
  9. Härlig bild och en bra sammanfattning! Hoppas du får ett bra 2010! Tack för alla fina bilder du visat under året!

    SvaraRadera
  10. Vad fint med en sådan hund. Det värmer när de beter sig så fint mot matte. Då får jag hoppas att både du och jag får ett glädjerikt år med mycket glädje. Sorg och glädje är liv så är det.

    SvaraRadera
  11. Den bilden går också rakt in i hjärtat!
    Jag har sett så många vackra foton hos dej under året. Vi ses 2010 också!

    SvaraRadera
  12. En helt underbar bild på din hund, som är så fin!
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt Fotoår!

    SvaraRadera
  13. Underbar tolkning, Eva-Lena. Hon är vacker, så otroligt vacker.
    Ha en fin onsdag.

    SvaraRadera
  14. Du har upplevt mycket under året, både glädje och sorg. Djur skänker oss människor mycket glädje. Bilden på Youki är helt underbar. En jättefin tjej! Önskar dig ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera