fredag 5 mars 2010

Hoppet är det sista, som överger en...



Längtan börjar att bli olidlig, vi klär oss fortfarande i tjocktröjor, scooterjacka och yllesockor, vintern hänger envist kvar, takdroppet kom av sig och ersattes av åtskilliga minusgrader och svinkall nordanvind... Även om solen visar sig, så är det värmen vi alla längtar efter, att få luta huvudet mot väggen och känna strålarna värma och leka med de vinterbleka, att få möta leende människor istället för bistert kämpande själar i vinden.. Snart måste det väl ändå ske en förändring eller :)

Fredagsfärger Rosa/Vit

11 kommentarer:

  1. Pratade just med en kompis igår på promenaden om att få luta sig mot en vägg och känna solen mot kinden. Men ljuvligt att se din bild, iallafall.
    Ha en skön helg, tror sol är utlovad. //Lissen

    SvaraRadera
  2. Så glad att jag bor i Skåne :)
    All snö är borta och mvi ser det gröna gräset här, underbart :)
    Men var lugn, du får din vår snart, tar lite längre tid bara. Men det är ju bättre det får ta tid än att det bara kommer PANG och sen är det sommar. Man vill ju kunna njuta av den lite också :)
    Ha en mysig helg.
    KRAM
    /Helena

    SvaraRadera
  3. Oh så fint :) ja jag kommer ihåg förre året när de slog ut .. jag sprang som en galning och fotade varenda liten blomma på de träd :)
    en jätte fin bild :)

    SvaraRadera
  4. Vår, vår, vår! Håller på att längta ihjäl mig. Tack för att du påminner mig om hur vackert det är.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Ja nog skulle det vara gott att få känna vårvärme och se takdropp. Här är det minus tre och sol så jag måste ut. Här ska njutas av vädret lika mycket som jag njuter av din bild. Det kommer Eva-Lena, även om det inte verkar så än. ;)
    Ha en finfin fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja! Nu längtar vi efter våren. Din bild ger en hopp att den snart kommer!

    SvaraRadera
  7. Våren kommer - misströsta inte! Vacker bild på körsbärsblommorna (tror jag det är)!

    Jag är nu extramatte hos en liten borderterrier som heter Hilda. Matte och husse åkte till Madrid i morse och vi får ha Hilda t o m tisdag. Mysigt! Hon är en liten tuffing som brukar följa med långa 3-4 timmars vandringar i bergen här en gång i veckan. Oftast vill hon gå först och kolla läget!

    SvaraRadera
  8. Åhh! Vilken härlig bild :)

    SvaraRadera
  9. Vacker bild. Och jag tror det slår om förr än vi vågar tro.

    SvaraRadera
  10. Härlig bild! Oj vad man längtar efter vår, blommor och grönt nu....!!!

    SvaraRadera