måndag 8 mars 2010

Måndagstema-Porträtt

Rossini´s Anastasia

Hundar är min gebit, har alltid varit. Jag började fota hundar när jag var 7-8 år, jag gjorde slut på film efter film i mina föräldrars lilla Kodak instamatic. jag sprang till fotoaffären och framkallade film efter film till mina föräldrars allt tommare plånboks fasa. Jag fick till och med klippkort på fotoaffären, något som var ganska sällsynt på den tiden, antagligen tyckte de synd om mina föräldrar, för inget kunde hålla mig borta från kameran :)När jag gick i högstadiet fick jag en lärare som delade mitt fotointresse, många eftermiddagar tillbringades i hennes och kamerans sällskap. Hon lärde mig allt hon kunde och himlars vad kul vi hade :)Nu fotar jag det mesta, men hundar är fortfarande det mitt hjärta klappar extra för!

Se fler bidrag på måndagstema

24 kommentarer:

  1. Jag smälter för den blicken som du fångat.
    Hundporträtt är så bra för de är ärliga.

    SvaraRadera
  2. Underbart porträtt på din hund! Jag är så dålig på att fota djur att jag skäms. Älskar porträtt på djur, främst då hundar, eftersom jag har två själv. De är så svåra att fotografera och jag blir ledsen varje gång... Men du kan, det är en konst skall du veta!
    Ha en fin måndag!
    Birgitta Beep

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint fångat. Vilken stolt liten hund!

    SvaraRadera
  4. Superfin bild! Man smälter när man tittar på henne! :)
    Ha en bra dag!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Underbart porträtt av hunden...
    Bra skärpa och underbart ljus!

    SvaraRadera
  6. Det märks så tydligt att du älskar att fota hundar. Bilderna är så vackra. Vilken blick du har fångat här. Wow! Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  7. Härlig bild på en underbart söt hund. Och blicken sen... Får jag? Får jag? Kom igen matte...

    SvaraRadera
  8. Ha, ha ja du, Codak Instamatic kameran började jag oxså med.. först engångsblixtar, sedan kuber.. tänk vad tiden går, då man blickar tillbaka på sin fototid.
    Underbart härlig, ren och klar bild på din skönhet:-)

    SvaraRadera
  9. Förstår att dina föräldrar slet sitt hår om du var så flitig att fotografera hundar. Men va kul att det blev en hobby för dig längre fram i livet.

    Och poträttet på vovven var riktigt snyggt.

    Ha d gott.

    SvaraRadera
  10. Nåhå, vilken sötnos då!
    Vilken superfin porträttbild, man smälter ju för den goa blicken.
    Ha en fin dag.
    KRAM
    Helena

    SvaraRadera
  11. Såååå fin bild! En riktig fullträff!

    SvaraRadera
  12. Vilken läcker bild och jag vet av egen erfarenhet att det inte är lätt att få en bra bild, men din är ursnygg. Har du något hemligt knep för att få dom att sitta stilla?? :)
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  13. Å så søt hund! Så koselig å lese det du skriver om deg og fotografering! Så du var ikke redd hunder, slik som jeg var, i barneårene. Lurer på hvilken rase dette er? Et flott portrett av denne hunden! -Margit-

    SvaraRadera
  14. Underbar bild, vilken blick hon har, så söt lien tös.

    SvaraRadera
  15. Fint porträtt med den vakna och uppmärksamma blicken/Kram Lis

    SvaraRadera
  16. Et nydelig portrett av en skikkelig søtnos (som vi sier her i Norge)

    SvaraRadera
  17. Så söt hunden är & härlig bild! :)

    SvaraRadera
  18. Vilken skärpa. Jag skulle nog kunna räkna varenda hårstrå på hunden om jag hade tid :)

    SvaraRadera
  19. Jag blir nog snart tvungen att kidnappa en hund - lider stor brist på både pälsmys och porträtt aspiranter ;)

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig historia du berättar. Kodak instamatic, minns den som igår. Enkel och bra kamera på den tiden. Min glömdes dessvärre ute över natten och då kom givetvis regnet.
    Gillar din bild och berättelsen till, du är alltså född till att fota och framförallt fota hundar. :)
    Ha en fin tisdag.

    SvaraRadera
  21. Den blicken, smälter jag totalt för, mmmmmm!
    Din historia gör att jag förstår hur du brinner för foto. Fantastiskt och vad snäll dom var på fotoaffären!
    Håll tummarna för mej.
    Haft visning av lägenheten igen!
    Kram Lissen

    SvaraRadera
  22. neimen, så nusselig.
    *smelt*


    klem

    SvaraRadera