tisdag 16 mars 2010

Så kan det gå...



Två dagar i rad har oväntade fikagäster stått utanför dörren. Lika tagen på sängen varje gång och ungefär lika många dammråttor och hårtussar har bjudit in sig själva till vårt fika :) En ut av schäfrarna fäller som värst och vet ni hur många gånger man måste dammsuga var dag för att hålla det någorlunda luddfritt, näe, tänkte väl det ;)Eftersom solen har strålat, har jag skyndat ut på dagarna och låtit dammsugaren vila ifred i städskåpet och tänkt att det där tar jag när jag kommer hem... Vissa saker ska man tydligen inte skjuta på ;)

2 kommentarer:

  1. Jo, man ska skjuta på tråkgörat ibland. Främmande får ta det som det är när de kommer. Dom tänker nog, vad härligt tänk om jag också kunde göra så och bara lämna måsten och istället ta vara på dagen med något meningfullt och givande. Så har jag börjat gjort ialla fall och jag mår mycket bättre trots att jag har lite "änglatofflor" i hörnen och lite saker som inte ligger på sin plats. Vad gör det i slutänden om hemmet är fyllt med kärlek. Ha en bra kväll och onsdag. Jag tittar på ditt bildspel håär bredvid. UNDERBART. kRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det tråkigt när folk kommer på besök och så ser det ut som att man inte städat på veckor. Med fyra katter i huset förstår jag precis hur du känner dig. :)
    Ha en fin och städfri dag i morgon med.

    SvaraRadera