söndag 10 januari 2010

Fototriss-så här ser det ut där jag är idag





Årets första fototriss är igång och Helena vill att vi illustrerar "så här ser det ut där jag är idag" Hos mig är det rena värmeböljan med endast -10 mot tidigare -25, med det mildare vädret kommer tyvärr även molnen. Men det är skönt att åter igen kunna använda avtryckarfingret utan att riskera frysskador :) Bilderna ovan är från min morgonrunda, med andra ord dagsfärska. Platsen är Sörmland, närmare bestämt Gnesta.

Fototriss

Ha en fin söndag!

19 kommentarer:

  1. Vitt och vackert - och tio minus är att föredra framför 25! Jag gillar din soffa även om den ser lite kylig ut...
    Här (Köpenhamnsområdet) har vi också omkring tio minus, men det är på grund av kyleffekten; det blåser hård vind från norr!

    SvaraRadera
  2. Vackert trots det gråmulna vädret.

    SvaraRadera
  3. TYCKTE jag kände igen mig! Gnesta, där har jag min syster, så jag har varit där många gånger!

    Vackra bilder du har tagit där ifrån.
    Det ser ut som det är lika mycket snö där som vi i Jämtland har det.

    Ha det så gott // Nettan

    SvaraRadera
  4. Det är fint i Gnesta, syns på första bilden. Sedan finns det en del fina detaljer som framgår av de andra bilderna. Det kan bli bra bilder även med skymd sol, det är bara lite svårare. Du är ett bra exempel.

    SvaraRadera
  5. Vackra vyer från Gnesta. Bild nummer ett är den jag gillar allra mest !

    SvaraRadera
  6. Ja, det är verkligen skönt att slippa förfrysa fingrarna, och man får stå ut att bilderna bli lite "grå" :) Hos mig är det jättegrått.

    SvaraRadera
  7. Vintern är så vacker! Gillar grinden lite extra :)

    SvaraRadera
  8. Vackert trots det trista vädret. Vi har haft idag helt underbart väder eller vad sägs om -3 och strålande sol =)

    SvaraRadera
  9. Jösses värsta sommaren ;-)
    Mysiga bilder. Kul att se alla bloggar idag, ALLA har verkligen snö, underbart :)
    Ha en fin söndagskväll.
    /Helena

    SvaraRadera
  10. Fina bilder alla tre. Jag har lite svårt att välja favorit, den välkomnande bilden med den söta grinden eller husen som klättrar upp på berget. Kul att ni fått så varmt och skönt ;-)

    SvaraRadera
  11. Tycker att du fått jättefina bilder trots det grå vädret. Vad otur att ni får mulet när det äntligen blir mildare. Jag har svävat på moln i två dagar, då vi haft ca fem minus och strålande sol. Tänk att solen kan göra så mycket. :)
    Ha en fin måndag.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh så vilsamma bilder du bjuder på idag =)

    SvaraRadera
  13. Nydelige vinterbilder, spesielt den skjeve porten;)Ha en fin uke

    SvaraRadera
  14. Så fina bilder du har tagit =)
    /Vella

    SvaraRadera
  15. Det som imponerar så med dig är att du kan fota vad som helst och få det att bli så vackert, det är en duktig fotograf i mina ögon!

    SvaraRadera
  16. Vacker och stämningsfull vintertriss! Antigen är det väldigt vackert i Gnesta eller så kan du konsten att framställa stället från sin bästa dager. Jag gissar på det sista, du är riktigt duktig med kameran!

    SvaraRadera
  17. Vilken idylliskt plats du ser ut att bo på.
    Vackra bilder och vist är det skönt att det inte är så kallt längre.
    Kram//Lissen

    SvaraRadera
  18. Fina bilder, speciellt bänken som står där och väntar på att någon ska sätta sig på den igen.

    SvaraRadera
  19. Fina bilder, gillar bänken...den ser lite övergiven ut.....

    / Lena

    SvaraRadera